سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آمار بالای مردودی خودروها در معاینه فنی


 

  • آمار بالای مردودی خودروها در معاینه فنی

    به گزارش همشهری آنلاین حسین مقدم در گفت‌وگو با شهرنوشت از کاهش 8 درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی تهران در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و 254 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند. از این تعداد، 907 هزار دستگاه خودرو برای اولین بار مراجعه کرده بودند که در حدود 22 درصد از آن‌ها در آزمون آلایندگی، 7 درصد از آزمون هم‌راستایی چرخ‌ها، 4 درصد کمک فنر، 9 درصد تست ترمز و 16 درصد عیوب ظاهری مردود شدند.

    وی افزود: در مجموع 38 درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده‌اند.

    مقدم همچنین در مورد آمار تست کنار جاده‌ای، عنوان کرد: از ابتدای سال تا پایان آذرماه، 3623 دستگاه خودرو مورد ارزیابی قرار گرفته که 90 درصد دارای معاینه فنی و 10 درصد فاقد معاینه فنی بوده‌اند؛ همچنین پس از آزمون مجدد آلایندگی تمامی خودروها،  17 درصد در آزمون آلایندگی مردود شدند.

    وی ادامه داد: در سال جاری نیز طرح معاینه فنی تست کنار جاده‌ای با هدف پایش مضاعف وضعیت آلایندگی خودروهای سنگین در شهر با مشارکت پلیس راهور از ابتدای شروع مرحله دوم طرح کاهش انجام شد. در این طرح، معاینه فنی 426 دستگاه خودرو ابطال و برای 784 دستگاه خودرو به علت نداشتن معاینه فنی یا دودزا بودن توسط پلیس، جریمه صادر شد.

    سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با بیان این که در سال جاری برای 300 هزار دستگاه خودرو معاینه فنی برتر صادر شده است، اعلام کرد: حدود 50 درصد از خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز شهر تهران متقاضی دریافت معاینه فنی برتر بوده و 33 درصد معاینه فنی برتر دریافت کرده‌اند.